You are here

Diferenţa între mită şi trafic de influenţă

jurnal cercetare

Jurnal cercetare - nr. 29 / 2012

Luarea de mită este acceptarea de bani sau alte bunuri pentru luarea unei decizii sau îndeplinirea unei atribuţii de serviciu, pe care cineva o are în favoarea celui ce a dat mita.

Darea de mită este oferirea de bani sau alte bunuri cuiva pentru ca acesta să ia o decizie sau să îşi îndeplinească o atribuţie de servici în favoarea celui ce a dat mita.

Traficul de influenţă este primirea de bani sau alte bunuri pentru a convinge pe cineva aflat într-o funcţie publică să ia o decizie sau să-şi îndeplinească o atribuţie în favoarea celui ce a dat banii sau bunurile respective.

Cumpărarea de influenţă este oferirea de bani cuiva pentru ca acesta să convingă pe cineva aflat într-o funcţie publică să ia o decizie sau să-şi îndeplinească o atribuţie în favoarea celui ce a dat banii sau bunurile respective.

La prima vedere, mita şi traficul de influenţă par a fi acelaşi lucru. Dacă însă privim mai îndeaproape cele două activităti, devine evidentă o diferenţă importantă. În cazul mitei, banii sunt daţi direct persoanei care trebuie să efectueze serviciul cerut. În cazul traficului şi cumpărării de influenţă însă, persoana care trebuie să efectueze serviciul în cauză nu primeşte nimic, banii sau bunurile date intrând în posesia celui ce îi influenţează să îl efectueze.

Schema logica:

descarca versiunea completa [pdf]

Bd. General Gheorghe Magheru 28-30, et. 3, Sector 1, 
Bucuresti, cod 010336 - ROMANIA

 office@transparency.org.ro

 telefon +4 031 660 6000

 fax +4 031 660 6006

Ne găsești pe ...

Find us on TwitterFind us on FacebookFind us on Google+Find us on YouTubeFind us on LinkedIn