You are here

Integritatea în mediul de afaceri

jurnal cercetare

Jurnal cercetare - nr. 50 / 2012

Integritatea este una din cele mai importante valori pe care le poate avea un om de afaceri, în special dacă se află într-o poziţie de conducere. În general, integritatea este asociată cu existenţa unui cod sau set de valori şi principii morale. Astfel, o persoană integră îşi ghidează comportamentul în funcţie de anumite valori şi principii morale, pe care le respectă cu stricteţe.

Depinzând de domeniul aflat în discuţie, integritatea poate să aibă definiţii exacte diferite, nuanţate în funcţie de situaţiile ce pot fi întâlnite în fiecare domeniu de activitate. În mediul de afaceri, un om este în general considerat integru dacă spune ce are de gând să facă, face ceea ce a spus că va face, şi îşi asumă respunsabilitatea deciziilor şi acţiunilor sale.

Lipsa integrităţii în mediul de afaceri duce la apariţia actelor de corupţie, cum ar fi frauda, mita, conflictele de interese, incompatibilităţile şi spălarea de bani.

Prevalenţa acestor acte de corupţie duce la rândul său la crearea unui mediu de afaceri stagnant, lipsit de competitivitate şi de încredere şi marcat de o flagrantă lipsă de profitabilitate pentru majoritatea companiilor. Pe lângă consecinţele înregistrate în cadrul mediului de afaceri, lipsa de integritate în acest domeniu generează consecinţe negative şi în alte domenii conectate în vreun fel sau altul cu acesta, cum ar fi cele ale politicii, justiţiei şi educaţiei.

descarca versiunea completa [pdf]

Bd. General Gheorghe Magheru 28-30, et. 3, Sector 1, 
Bucuresti, cod 010336 - ROMANIA

 office@transparency.org.ro

 telefon +4 031 660 6000

 fax +4 031 660 6006

Ne găsești pe ...

Find us on TwitterFind us on FacebookFind us on Google+Find us on YouTubeFind us on LinkedIn