You are here

Studiul IBM: Attaining sustainable growth through corporate social responsibility

Într-o lume în care, tot mai multe companii adoptă și pun în practică ideile CSR (Corporate Social Responsibility), Insitutul IBM pentru Valoare în Business a lansat în 2008 un studiu privind evaluarea gradului de impact și aplicabilitatea la nivelul politicilor și strategiilor de piață formulate de marile corporații. În urma studiului de piață au fost intervievați peste 250 de directori executivi din lumea întreagă, conturându-se trei aspecte dinamice pe care companiile ar trebui să le înțeleagă și să și le asume când se confruntă cu o problemă legată de CSR. Cele trei aspecte presupun subiectul analizei de față, realizată de George Pohle și Jeff Hittner, și sunt după cum urmează: impactul asupra business-ului, informarea și relaționarea.

Impactul asupra business-ului – de la cost la profit

În urma studiului efectuat de IBM reiese faptul că mai mult de două treimi dintre directorii executivi intervievați se bazează pe activitățile CSR pentru a crea noi axe de venituri, 54% dintre aceștia observând că activitățile sub marca CSR deja le oferă un avantaj în fața competitorilor. În mod surprinzător, foarte puține companii se angajează în acțiuni filantropice, fiind deseori abandonate întrucât efectele financiare sunt, îndeosebi, indirecte. Însă, pentru atingerea obiectivului final, ca prin activitățile de CSR să se deschidă noi direcții de obținere a profitului, este necesară urmărirea strategiei folosite de IBM (figura 2).

 

Informarea – de la vizibilitate la transparență

O dată cu eficientizarea accesului la informație, tot mai mulți cumpărători se interesează de existența anumitor produse pe piață, comparându-le, atât în termeni de calitate cât și preț (figura 5). 57% dintre consumatori din Anglia și  59 % din SUA, atestă că interesul pentru cunoașterea ingredientelor care stau la baza produselor alimentare cumpărate a crescut în ultimii doi ani. Din acest motiv, este recomandată creșterea gradului de transparență în cadrul corporațiilor, expunerea ducând, în cele din urmă, la atragerea de noi consumatori.

 

Relaționarea – de la îngrădire la angajare

Alături de o politică centrată pe transparență, pentru atragerea de noi clienți este necesară angajarea companiei într-un dialog continuu, atât cu actualii, cât și cu potențialii clienți. Nu este vorba, deci, doar despre furnizarea de informații cu privire la procesul de lucru al companiei cât, mai ales, despre relaționarea corporațiilor cu potențialii consumatori. În urma sondajului s-a descoperit faptul că doar 17 % au răspuns că într-adevăr se angajează și colaborează cu consumatorii în ceea ce privește activitățile CSR, pe când doar 23 % relaționează cu partenerii de afaceri și numai 20% cu comunitatea ( figura 7).

 

 

Bd. General Gheorghe Magheru 28-30, et. 3, Sector 1, 
Bucuresti, cod 010336 - ROMANIA

 office@transparency.org.ro

 telefon +4 031 660 6000

 fax +4 031 660 6006

Ne găsești pe ...

Find us on TwitterFind us on FacebookFind us on Google+Find us on YouTubeFind us on LinkedIn