You are here

Studiul GCR: Global Corporate Reputation Index

Indicele Global privind Reputația Corporațiilor (Global Corporate Reputation Index) este un model de evaluare a reputaţiei corporative prin prisma evaluării de tip Brand Asset (BAV), prin care este analizată opinia consumatorilor cu privire la eficacitatea unei companii în două domenii-cheie: performanţă şi cetăţenie corporativă. Astfel, subiectul prezentului studiului, lansat în 2012, îl reprezintă evaluarea a peste 6.000 de companii din punctul de vedere al reputației lor și nu al produselor promovate. Pentru alcătuirea prezentului studiu, au fost intervievați peste 40.000 de consumatori din 6 țări – Brazilia, China, Germania, Japonia, Rusia și Statele Unite ale Americii. Mai mult, în urma studiului s-a realizat un top 25 al companiilor care au înregistrat cel mai mare punctaj din punct de vedere al reputației în rândul consumatorilor, printre care se numără McDonalds, Nike, Adidas, Apple, Microsoft, Coca-Cola. Google, Lego ș.a..

La nivel global, s-au identificat mai multe tendințe:

  • Industria tehnologică a obținut cel mai mare scor în termeni de reputație;
  • Consumatori din China sunt mai înclinați spre a acorda punctajele cele mai mari în ceea ce privește aprecierea reputației unei companii, pe când, consumatorii din Japonia și Brazilia sunt cu mult mai critici;
  • Per total, există o serie de discrepanțe majore,chiar și în rândul companiilor de top, între performanță și reputația pe care o au în rândul cetățenilor;
  • Cele mai mari companii, care, în medie, au peste 87 de ani de activitate, au obținut cele mai mari punctaje în ceea ce privește reputația la nivelul consumatorilor.

 

 

Bd. General Gheorghe Magheru 28-30, et. 3, Sector 1, 
Bucuresti, cod 010336 - ROMANIA

 office@transparency.org.ro

 telefon +4 031 660 6000

 fax +4 031 660 6006

Ne găsești pe ...

Find us on TwitterFind us on FacebookFind us on Google+Find us on YouTubeFind us on LinkedIn