You are here

STUDIU Reputation Institute: GLOBAL REPTRACK 100

Reputation Institute realizează singurul studiu cu adevărat global menit să identifice și să evalueze cele mai bune reputații corporative din toată lumea. În martie și aprilie 2012 mai mult de 150000 de evaluări au fost colectate de la peste 47000 de consumatori globali invitați să măsoare cei 100 de finaliști din “Cele mai reputabile companii din lume” pe 15 piețe.



Studiul Global RepTrack 100 publicat de Reputation Institute in 2012 a inclus  o perioada de colectare a datelor  de două luni, între martie și aprilie 2012. El a fost desfasurat online in 15 țări.

 

Astfel, după ce doi ani consecutivi , pe locul întâi s-a situat Google, în 2012 locul acestuia a fost luat de firma germana BMW, care a urcat de pe locul al treilea.  Apple și-a menținut poziția în ciuda pierderii liderului său, Steve Jobs, lucru ce a indicat ca platforma sa reputațională este destul de solidă pentru a putea purta compania peste pierderea suferită.  Microsoft este o  nouă intrare in top 10, după ce Intel  și-a pierdut poziția. Compania Walt Disney, în schimb, și-a menținut poziția, si anume locul 3 în top 10, încă din 2010.

Cercetarea condusă de Institut arată ca încă din 1999, reputațiile solide se bazează pe patru concepte cheie:

  • Admirație
  • Încredere
  • Evaluare pozitivă
  • Respect

Reputația se construiește pe șapte dimensiuni  din care o companie își poate crea o platformă strategică pentru comunicare și pentru a-și angrena stakeholderii  în diverse activități. Aceste dimensiuni  sunt:

  • Produse/ servicii
  • Inovare
  • Locul de muncă
  • Guvernanță
  • Cetățenie
  • Conducere
  • Performanța financiară

Prezentul studiu a arătat că cele mai bune 100 de companii posedă o reputație slabă, in proporție de 5-22%, pe piețele străine, în timp ce 64% din ele se bucură de o reputație solidă pe piața de acasă. In ceea ce privește industriile, la nivel global numai trei au o reputație solidă: produsele destinate consumului, industria alimentară și de băuturi.

În studiu se mai arată de asemenea ca o reputație solidă crește încrederea consumatorilor și a investitorilor în produse și îi determina să cumpere, să recomande sau chiar sa investească in respectiva companie.

 

Bd. General Gheorghe Magheru 28-30, et. 3, Sector 1, 
Bucuresti, cod 010336 - ROMANIA

 office@transparency.org.ro

 telefon +4 031 660 6000

 fax +4 031 660 6006

Ne găsești pe ...

Find us on TwitterFind us on FacebookFind us on Google+Find us on YouTubeFind us on LinkedIn