You are here

Studiu EIU: Societal Purpose – A Journey in its early stages

În ianuarie 2012 agenția Economist Intelligence Unit (EIU) a lansat un raport al cărui scop primar este acela de a evalua atitudinile celor care dețin un business față de acele corporații ale căror scopuri sunt definite ca fiind orientate către societate. Printre companiile ale căror scopuri sunt definite ca fiind orientate către societate, studiul face referire la Alliance Boots, CVS Caremark, Royal Philips Electronics ș.a..Studiul prezent a fost realizat de către Melissa Carson pe baza unui sondaj emis de EIU în Octombrie 2011 și se raportează la un eșantion format din 390 de directori executivi precum și alți experți în domeniul executiv precum Hans Daems sau Julian Borra.

Ce reprezintă orientarea scopului companiei către societate?

76% dintre respondenți au declarat că valoarea unei companii ar trebui sa fie dată de contribuția pozitivă pe care business-ul respectiv o aduce la nivelul societății, semn că, deși factorul profit rămâne în continuare important, se observă tendința companiilor de a opta pentru dezvoltarea afacerii din acest punct de vedere. Din acest punct de vedere, se observă o scădere în ceea ce privește numărul celor care își evaluează afacerea din punctul de vedere al profitului înregistrat (chart 2).

Rezultatul înregistrat este cu atât mai surprinzător, cu cât, se remarcă faptul că, în termeni de înțelegere a conceptului de orientare a politicii firmei spre societate, există mari discrepanțe între arii geografice așa cum se poate observa în continuare.

 

Bd. General Gheorghe Magheru 28-30, et. 3, Sector 1, 
Bucuresti, cod 010336 - ROMANIA

 office@transparency.org.ro

 telefon +4 031 660 6000

 fax +4 031 660 6006

Ne găsești pe ...

Find us on TwitterFind us on FacebookFind us on Google+Find us on YouTubeFind us on LinkedIn